Wednesday, February 10, 2010

Arakian

Disebabkan petang tadi tak jadi main bola, kitorang buat keputusan lepak minum di dewan Sungai Rokam.
Tempatnya agak sunyi ( biasa arr, kampung ) , 1-2 gerai je yang buka. Kebanyakan pengunjung pun kategori orang-orang lama. Old timer beb. Ada gak geng-geng belia yang lepak situ, tapi tak banyak arr. Muka yang sama jer.. termasuk la kami.
Ntah-ntah makcik kedai tu pun dah bosan tengok muka kitorang. Nak buat camna, salah dia.. sape suruh dia jual air kelapa gelas besar Rm 1.50.
Masa aku sampai sana, Poi, Bo ngan Joko dah duduk order air. Mamat Joko ni rare sikit nak jumpa. Dia orang Tapah, kawan baik si Bobo time belajar kolej dulu. Joko ni bahaya gak owww.. kaki drop gak.. so beware, jangan kasi point.
Topik pembuka bicara semestinya Dota malam sebelumnya. Sesi imbau kembali tragedi - tragedi. Siapa tak kill, siapa tak menang.
Abang Joy sampai lewat kemudian. Terasa aura baby barunya ( gratz on your new born daughter bro ) Mungkin sebab aura baby tu jugalah Joy nekad nak berhenti merokok.
Seterusnya topik kitorang terus menjurus ke arah bab yang aku selalunya tak ambil kisah, tapi kadang kadang tu terfikir juga. Apa lagi kalau bukan bab soulmate. Geng sebaya aku ramai dah yang settle down, paling tidak pun diorang dah ada girlfriend. Yang aku ni, umur dah nak season tapi habuk pun takde. Aku petik kata Poi " aku kalau baya kamu takder awek, aku dah risau " Aku mampu sengih jer la. Dah aku memang tak reti nak cari awek. Malas nak fikir.
Sembang lebih kurang, Maghrib dah masuk, kitorang pun bawa haluan masing- masing arr.. Semua orang ada cerita dia sendiri, yang penting malam nanti Dota. Lauk En. Tutek cukup cukup.


Born82

1 comment:

  1. Cite pasal aura rokok ni pun nanti aku blogkan dalam aku punya lak.. hahaha..

    ReplyDelete