Tuesday, February 16, 2010

Arakian 5

Hari ke4 dan terakhir menjadi penjaga. Sesungguhnya aku dah bosan. Terlintas difikiran sempitku, perihal diri aku ni. Aku terasa aku ada isu dengan komitmen. Bukan komitmen dengan wanita atau keluarga tetapi lebih kepada komitmen terhadap kerjaya. Aku agak sukar untuk melekat dengan rutin-rutin harian yang 'punctual' ni. Ke perasaan aku jer, ke silkhannas dah memainkan peranan.. Lantak !!
Waktu aku sampai Magic tadi, aku tengok motor Lan Penyu tersergam indah di tempat yang sama diletaknya semalam. Terfikir gak aku, mamat ni lepak dari petang semalam ker? Memang layak betul jadi skuad pelapis Usin Tiger ( sorry Usin, memain jer ). Sangkaan aku jauh meleset bilamana Arip beritahu aku Lan tiada dalam cyber. Ha sudah.. lagi terrer mamat Lan nih. Tapi mungkin dia ada hal. Sebab nak kata dia balik rumah terlupa bawak motor rasanya tak logik la pula. Dia keluar dengan kawan dia la tu.
Nan ngan Usin sudah pergi berkhidmat. Kali ni mereka disertai Bobo. Terkejut aku En. Bobo boleh bangun seawal ini. Mungkin esok salji turun kat Ipoh kut. Yay.. yay..
Cybercafe sudah mula dipenuhi warga kanak kanak. Muka yang sama , pe'el yang sama, wang kertas jer yang berubah. Jemu pun ada menatap wajah diorang.
Sebelum keadaan menjadi tidak terkawal, sebelum aku terpaksa mendengar bunyi yang membunuh seperti roro~rororo~ bad~romance , baik aku keluar sedut rokok. Mudah-mudahan dengan tenaga itu aku dapat bertahan.



Born82

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Sedara, ko kalau dah tiba masanya nak tengok statistik hit ko, pegi register kat www.nuffnang.com.my

    Situ boleh le tengok trafic ko..

    Sorry aku delete komen aku sebelum nih. Sebabnya aku pun tak suka roro~rororo~kok dalam minggu-minggu berpantang nih.. hahaha

    ReplyDelete