Thursday, October 7, 2010

Arakian 12

Entri kali ini adalah berkisar sekitar majlis makan yang diadakan oleh kami, gelandangan - gelandangan Ipoh Jaya. Bagi mereka yang berminat bolehlah menghubungi En Ngka ataupun En Iznan. BAGAIMANAPUN, anda sudah terlewat. Jamuan tersebut telah dilangsungkan beberapa minggu lepas. Kesian.

Lokasi yang menjadi pilihan semestinya dipinggir longkang dihadapan Magic. Menu asal yang dicadangkan yakni ayam panggang terpaksa ditukar disaat - saat akhir memandangkan pengurusan masa yang tidak seimbang. Lalu ayam goreng KFC lah yang menjadi juadah pilihan.
Aku , Nan , Arip dan Pisang menjadi lelaki yang terpilih untuk mendapatkan bekalan makanan.


Jam yang menunjukkan waktu 1 a.m adalah penanda permulaan jamuan makan yang bersenario indah kami. Ternyata perut yang berkeroncong kelaparan akan menyebabkan tahap moraliti insan menurun. Terlihat jelas kerakusan peserta- peserta jamuan. Bau harum ayam KFC berjaya membuatkan mereka terlupa bau hapak longkang dan saliran parit yang tersumbat.


Bagaimanapun majlis kali ini disertai 16 orang sahaja. Mengenangkan mereka yang tidak dapat hadir, sedikit sebanyak mengurangkan seri.. Diharap jamuan makan yang seterusnya diadakan dalam masa yang sesuai agar dapat menghimpunkan kembali anggota -anggota ahli yang sudah lama tidak ditemui.


Apabila kelaparan menguasai, kerakusan akan mengambilalih dan disitu hilanglah tahap moraliti. Lihatlah contoh di atas.
(Eh pelik gak kan. Balik -balik gambar diorang ni bertiga. Ada apa apa ke woi? )










Born82

2 comments: